måndag 27 juni 2011

Snyggt, svalt och somrigt från By Malene Birger...

Så - då var midsommarfirandet avklarat! Hoppas ni alla haft det riktigt bra!
Så här innan semestern drar igång på allvar för de flesta - tänkte jag passa på att ge några svala och sköna tips! Nu börjar även reorna så ta en titt i garderoben, rensa ut och fynda nytt. En av mina nya kollegor sa idag att hennes man faktiskt hade principen "en ny skjorta in - en gammal skjorta ut". Bra tänk tycker jag - då håller du alltid garderoben uppdaterad och mixad med både nytt och favoriterna.
By Malene Birger har jag tidigare gett stort utrymme - och så även denna gång. Här hittar du plagg att kombinera mellan kontoret och stranden eller baren.
Vitt är ju sommarens stora "färg" och ni har sett den här typen av byxa förr - men kan inte nog upprepas tycker jag. Snyggt och coolt med haremsbyxa i vitt till enkel top och klackar! Nedan - en superfin och enkel klänning att ha både på jobbet och stranden ... lite beroende på vad du bär till den. Jag skulle ha ett par svarta shorts eller tunna svarta byxor under på jobbet. Detta kan man då bara dra av sig på vägen till stranden.

Vita skjortan är också ett av sommarens nyckelplagg. Vida byxan också för den delen. Här i en fin kombination med vitt och rost. Denna outfit kan nog passa bättre den dagen då du går från kontoret till baren/restaurangen.



En till klänning - denna är lång och jag tycker den är fantastiskt fin i den här blå färgen. En kort väst till kan göra dig mer klädd för jobb och är dessutom enkel att ta av om du vill bli mer ledigt klädd senare på kvällen.



Nedan - en jättefin blek kostym med korta byxben som är så fint i vår/sommar. Jag kan inte riktigt avgöra färgen - har inte sett den i verkligheten. I mina ögon är den blek-rosa. Jag skulle lätt ha en grå t-shirt under. Fint med markeringen av skärpet som kompar bra med skorna.



Till sist kommer favoriten - som jag aldrig skulle våga ha själv på jobbet (tror jag). Hur kommer man på att man ska sätta ihop en blekrosa blus med orange-rutiga byxor? Jag tycker det är hur snyggt som helst...


Det har inte blivit något bad-mode eller sko avsnitt denna vår... men vi tar skorna i höst och när det gäller badmodet har jag ingen vettig förklaring.. annat än att förra årets kan funka även i år...


Trevlig sommar tills vi hörs igen!

/Suzanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar