onsdag 8 juni 2011

Dagens outfit 8 juni - ur min garderob

Det är sommar, varmt och svårt att hitta business-kläder som funkar bra i värmen. Därför valde jag svart och vitt med betoning på vitt. Kombinationen svart/vitt ser ofta korrekt ut - men om man väljer chinos och bomullskavaj så funkar det toppen ihop!

Nedan en kavaj från Filippa K. Jag har en annan variant som är snarlik. Den är svart/vit randig i bomull. Har haft den i flera år (finns byxor till som används mindre) och den har fungerat mycket bra. Under kavajen - en enkel trikå-topp från Sunshine på MQ. Den här varianten är lite extra fin med bröstfickan tycker jag. Min är utan.



Sköna, slappa chinos från Schotch & Soda är perfekta till kavajen och bryter av - men inte så mycket som ett par jeans. Jag har dessa upprullade till mina svarta pumps. Ett skärp i midjan i svart som tar upp skorna och kavajen.





Till sist ett par klassiska, svarta pumps. Välj gärna ett märke med hög kvalitet även om det blir lite dyrare. Skorna kan du ju då ha några år om du tar hand om dem. Mina egna är ett par pumps i loafer-stuk från Vagabond som jag älskar och har haft massor. De kan jag gå i hur mycket som helst! Dessa som finns nedan vet jag tyvärr inte var de kommer i från - men det går säkert att googla fram några liknande.



Sist men inte minst - glöm inte att det ska KÄNNAS bra det du har på dig. Avskyr du klackar så hitta kilklack istället - det funkar också och är en bra träning. I annat fall går det fint med låga lack-loafers som jag hittade nyss på Scorett.

Yes! Det var dagens outfit. Hoppas du får något att fundera över - och allra helst lite inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar