fredag 17 juni 2011

Midsommarklädd - dags att fundera!

Hej igen, jag har valt att lägga upp några inspirationsbilder inför midsommar som infaller om en vecka. Jag har fallit för Ewa i Walla (se mer på http://www.ewaiwalla.se/) som har sköna, schyssta och lite coola kläder med lantlig feeling. Det tycker jag är en bra mix inför midsommar. Man vill känna sig både fin och bekväm. Med tanke på vädret som brukar råda - vill man även känna sig lite klädd.

Först och främst en enkel vit klänning med stor krage/sjal. Ta på en bomullsstickad kofta och ett par träskor så är du klar. Jag skulle även kunna tänka mig ett par stickade Odd-Molly knä-strumpor till. Nedan - min absoluta favorit! Enkel blus med stort halsband till den as-coola kjolen med lapptäcke-stil. Fransig nertill... mums vad fint! Är det kallt ute så ta på dig en värmande sjal i passande färg (vilken som helst bör ju funka) och ett par bruna kängor med en vit bomullsknästrumpa till (jo, det går bra så länge det inte är över 20 grader varmt...).




En annan cooling - om man inte vill vara helvit - är denna linnestrukturerade outfit med en blandning av spets, rynkor och broderier och undertill tittar en vanlig t-shirt fram med tryck. Gillar den kombinationen. Råa kanter nertill är pricken över i-et :-).




Nedan - en outift för dig som inte vill ha klänning men ändå känna dig fin och skön. Vit blus med linne-väst och linne-byxor i gammaldags stil med rynkor här och var. Vita, låga tygskor blir fint till, om du inte vill ha kängor eller träskor.



Till sist - min egen Odd Molly klänning som jag använt 1gg (i TV faktiskt) och inte därefter. Kanske dags att ta fram den nu till midsommar. Bra med trekvarts-ärm tycker jag. Både jeans och vita leggings kan funka till om det är kallt ute. Jag kommer att ha en vit, tunn underklänning till denna och kanske stickade marinblå knästrumpor. Vi får se.







Det var allt för denna gång. Titta gärna in på http://www.swedishhasbeens.com för att hitta rätt trä-sko till din outfit i midsommar! Hoppas du fått lite inspiration.....




Glad Midsommar!


/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar