tisdag 1 juni 2010

Burfitt Maniac!

I lördags var jag inne i Stockholm City för att shoppa loss efter förlusten mot Barcelona (!?). Det visade sig - som jag tidigare trott - att Stockholm är Europas bästa shoppingstad. Man kan ju ha olika åsikter om det såklart - men det är i alla fall min åsikt.
Väl inne i stan gick jag som i trans och letade efter en klänning till min svåger och blivande svägerskas bröllop. Jag tror jag hittat vad jag sökte.... (publiceras dock inte här). Men mellan varven hittade jag en massa annat och den här gången vill jag ge extra attention till Lovisa Burfitt - vår svenska konstnär som sätter sin konst på kläderna.

Så coola - tidlösa - och sköööna! Vi börjar med några löst sittande, men riktigt schyssta klänningar att ha till sommaren, rätt och slätt ovanpå bikinin... eller med ett par tajts att dra på på kvällen, platta skor eller högklack passar lika bra :-)))

Den här svarta med text och färg-stänk gillar jag lite extra!

Den här färg-utspill-mönstrade klänningen finns även i röd nyans. Den är i ett satin-liknande material till skillnad från de två första som är i bomull. Alltså något fiiinare....
...Dessutom.. text-budskapen är emellanåt grymma. Jag köpte den här nedan - fast med annan text... Superskön och läcker....I like!
En lätt övergång till Lovisas coola t-shirts.... Den här gula är supersnygg (har en annan variant själv). Lika snygg till svarta kostymen som till jeansen ... eller varför inte en kort, vid kjol alt. lång fotsid kjol... allt funkar ju ser du! Jag måste säga att jeansen är supercoola också...
Den här t-shirten med tryck.... uppkäftig och rätt - tycker jag..
OCH .. till sist... hon har även underkläder... och den här kan jag inte motstå... den lär hamna på min rumpa vilken dag som helst ;-). Alltid retar det ju nån?
Vi hörs snart igen... och ärligt - jag kollade in Sofis Mode (Aftonbladet) där man listat de bästa modebloggarna. Urk! Jo - det finns en hel del bra - men de flesta är under 25 och absolut under 30!!! Det är då MIN BLOGG kommer in i bilden... för oss coola kvinnor (både över och under olika åldersstreck).... Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar