onsdag 30 juni 2010

Business & Beach

Äntligen semester! För några av oss har den redan börjat - för andra är den snart i antågande. Själv känner jag en viss svårighet att hitta rätt kläder i värmen när man jobbar. Dessutom kan jag även känna att jag gärna vill känna mig välklädd även om jag inte jobbar - dvs kunna ha något både i stan och om man ska vidare till stranden (eller tvärt om).

Här har jag mixat både för jobb och fritid för att du ska hitta något som funkar för dig i värmen. Kolla in reorna som börjat rejält nu - både i stan (Sthlm i det här fallet) och i nätbutikerna. Du kan fynda bra, klassiska plagg. På tal om klassisk - här kommer några smakprov från Filippa-K.. www.filippa-k.com
För business-kvinnan ... (ha en snygg bikini-bh under så kan du droppa blusen på lunchen och sätta dig i parken och sola...;-)

Riktigt snygga shorts från Filippa-K nedan. Färgen är grym tycker jag och riktigt fint med ljus topp och mörk kavaj till. Släng av dig kavajen när du kommer från jobbet och du är redo att slappa lite....
Nedan - en annan shorts/linne-variant som är fräsch tycker jag. Ska du till jobbet - ta på en svart eller marinblå kavaj... eller om du har... en RÖD!


Nedan - sista Filippa-K varianten... lite längre shorts för dig som inte vill/kan visa så mycket ben på jobbet - men softar till det med mjuka koftan och toppen till. Passar perfekt på jobbet och på stranden om du drar dit efter jobbet...(bikinin ligger i väskan...)


Nedan kommer några exempel från min andra favorit - RaRe. En riktig kontrast till Filippa K - men det är också det som är min egen paradox - å ena sidan klassisk å andra sidan rockig. Bra att välja efter humör och situation....

Första varianten är ganska snäll, något festlig med guld-tunika till vita byxor. Funkar både på jobbet, stranden och i baren..



Andra varianten - en jättefin klänning i mjuka, dova färger som är supersnygg till solbrännan. Funkar också bra tycker jag både på jobbet och på stranden, stan, baren ... vad du vill... Beroende på vilka skor du bär till detta - får du helt olika stilar... platta skor ger en mer lantlig och vardaglig stil... högklackat ger mer city-chic stil som kanske passar bra på jobbet också... har du boots eller canvas-kängor till blir det rock och passar bra till bar-rundan efter jobbet en varm sommarkväll...


Till sist en slapp och skön linne-shorts variant som funkar jättefint på jobbet med en kofta eller kavaj utanpå (jag har lite svårt för bara axlar och linnen på jobbet... känns inte business på något sätt...). Även här betyder ju skorna en del... vita gympaskor kan vara sportigt och fint men även högklackat (som jag gillar skarpt till just shorts) blir ju superfint!



Det var allt för denna gång och nu tar vi ordentligt med semester i våra fina plagg och rea-fynd kanske till och med... Jag har dock redan tittat en del på höstens kollektioner och det blir riktigt kul att visa detta i augusti. Varma toner i brunt, grått, plommon och mossgrönt har jag kunnat ana - men det pratar vi mer om i höst.
Ha en riktigt skön sommar med massor av sol och värme i glada vänners och familjers sällskap!
/Suzanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar