söndag 24 januari 2010

Vårmodet vårmodet vårmodet... är på väg på riktigt..

Hej alla fina fashionistas (nä vilket töntigt ord...), modelejon, stilpoliser, bonnläppar, brudar, tjejer, tanter... vad ni vill.... Alla ni som vill ha mode-tips inför veckan!

Jag köpte ett par vita jeans igår! Kändes helt fel eftersom det är rejält med minusgrader fortfarande. Men - jag kunde inte missa tåget tänkte jag. De får helt enkelt ligga till sig i garderoben tills jag vågar och känner för att dra på mig dem..

Jo - jag ska avslöja - RARE!!! Lite kortare - dock inte trekvartsbyxa - utan lite sådär "högvatten-korta". Jag frågade expediten om det verkligen var rätt och hon övertygade mig. Rulla upp ju varmare det blir ;-). Har tyvärr ingen bild på dem ännu - för RARE har inte lagt ut sin vår/sommar kollektion ännu.

Tänkte ge er lite inspiration från mina spaningar som får bli mode-tips inför kommande vecka... sista veckan i januari!!! Något av detta kan man faktiskt ha på sig redan nu - om man kompletterar med varma skor och jacka, kofta, eller kavaj.
Från Day: Korta, höga sekreterar-kjolen med vit blus till. Stiligt! Höga stövlar och en kort, tunn skinnjacka skulle jag kunna byta ut eller addera. Det finns säkerligen billigare varianter av hela kittet på H&M så snyfta inte pg a priset/märket...
Lite mer avslappnat - också från Day: Lösa, grå byxor med rosa hängslen, linne och väst. Grymt snyggt tycker jag. Släng på en kofta eller kavaj i grått eller svart om du tycker det är för kallt. Skor kan både vara stövletter med klack eller schyssta jympadojjor.
En tuff variant istället för kostymen: tajta jeans och kofta till - svart och vitt. Grov silverkedja. Myycket trevlig outfit - I like a lot! Även detta (nedan) från Day.

Japp - det var veckans 3 stil-tips från Day och mig. Lägger till ett par supersnygga skor från Acne. Jag har de höga stövlarna (aj aj de är skiiit dyra) som kostar lika mycket som dessa låga. Men - jag vet att det finns riktigt bra kopior ute på marknaden. Kolla in Din Sko eller Vagabond.

Ha en riktigt bra vecka - och tveka inte att fråga mig om stil-tips och råd. Jag hjälper dig gärna om du vill :-).

/Suzanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar