söndag 10 januari 2010

En ny och hel vecka!

Hello igen! Helgerna är nu över och vi har en hel vecka framför oss! Den här veckan känner jag för att lägga in lite vinrött, lila, gammelrosa i det svarta och gråa...... Ja - jag vet att det inte är EXAKT senaste modet men just nu så känns det rätt i alla fall för mig.

Veckans stil-tips då (för dig som jobbar på kontor antar jag...) - välj och vraka:

  • Vit skorta, svart kavaj, tuffa jeans - gärna smala nere och baggy uppe (morots-varianten), svart skärp, svarta boots med klack (snörkänga) eller svarta pumps som här nedan - allt från G-star Raw.


  • Svart t-shirt klänning, svarta grovstickade strumpbyxor, grova, svarta boots, stickad lång-kofta i grått, scarfen i gammelrosa (eller grymt stort halsband i knall-cerise). Bilden nedan är från Acne Jeans (kolla in långkofta på Topshop eller en dyrare variant på Pour).


  • Mörk-lila tunika, grovstickade strumbyxor i mörk-grått till, halvhöga svarta boots med klack...(bilden nedan är tunika från Silke - i en annan färg men den finns i aubergine också).

  • Gammelrosa klänning - vid och skrynklig, bruna höga stövlar... grov variant, bruna grovstickade strumpbyxor, scarf i matchande färg (alt. byt ut allt brunt till naturvitt). Se ett litet exempel i grått från Rabens Saloner här nedan...

  • Vinröd kort kofta, t-shirt med vit bas och gärna coolt tryck, svarta eller blå jeans modell stuprör och stövletter i svart med klack. Kavaj i svart går att ha utanpå om man fryyserr. Eller varför inte en dag i marint tecken med tajta blå-jeans ihop med vit/blå randig t-shirt och en tunn tröja ovanpå? Fint här från Acne: (ja, jag vet ... jag är lite väl vriden åt det hållet..):

Hoppas du fått några sköna tips för veckan.... och snart börjar vår-spaningarna... men jag vill hålla på det lite... det är FÖR KALLT just nu för att min hjärna ska kunna ställa om sig till ljusa färger och bara ben...

Vi hörs - ha en trevlig vecka!

/Superamatör-staljar Suz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar