onsdag 6 januari 2010

Back in Business....

Så - då var det hela överstökat! Helger och matglädje och festklädsel och annat du har fått uppleva (hoppas du haft det bra större delen av tiden i alla fall).

Nu börjar det bli dags att klä sig för business igen och vardagslivet. Det har dessutom blivit rejält kallt och att klä sig snyggt OCH varmt är inte plätt lätt tycker jag.

Men - jag har några små tips till dig som vill!

Veckans tips - grått, vitt, svart:
-Grå eller svart kavaj med t-shirt och kofta under
-Slappa byxor, gubbmodell (jag älskar flanell...eller tweed)
-Sköna skor, gärna kängor och grova strumpor

Se exempel från Acne.... Jag diggar!


Schyssta boots till - för dig som inte vill ha höga klackar - se exempel från Pour nedan!


Men hur var det nu med jackan? Jag gillar korta, svarta och blanka - särskilt till grova, pösiga byxor! Hittade en kanonschysst på Hi-Sport Outlet från Puma! Under tusenlappen och jättevarm! Går ju inte ner över rumpan dock - men sådana finns ju också. Långa jackor är snyggt till smala byxor med halv- eller hel höga stövlar/boots. Bifogar ett exempel på den korta varianten - här från Peak Performance (dyrt, dyrt) som inspiration...


Så, det var nog allt för den här veckan. Åter igen på måndag 11 jan!
Ha det gott i kylan!
/Suzanne

1 kommentar:

  1. Min jacka behöver helt klart ersättas av ny. Vill ha en lång för jag är sådan fryslort. Har du sett någon cool....helst med något extra?
    kram Anna

    SvaraRadera