söndag 17 januari 2010

Jeansfeber i modevärlden

Tjohoo va bra!... tänkte jag när jag slog upp senaste numret av Elle. Jeans är ju riktigt hett i vår har man förstått och det är något de flesta av oss ändå gillar. Jo - jag vet - inte alla... men ändå ett ha-på-sig-vänligt plagg trots allt. Jag trivs allra bäst i jeans och efter några år i konsultbranschen med kostym-tvång så har jag ett ouppdämt behov av att ha jeans titt som tätt.

Utan att exakt pejlat in alla trend-modeller har jag snappat upp några saker - dels morotsmodellen är fortfarande okej. Stuprörstajta verkar sitta i också. Nytt är väl att ersätta just kostymen med jeans från topp till tå! Prova och känn efter. Det finns en hel del galet snygga snygg-jeans att ha till schyssta skjortan och en jeans-väst?! Bifogar ett exempel på byxa från MiH jeans (brittiskt). Därefter ett par schyssta snickar-byxor från Lee...



Vill man nu inte ha jeans men ändå hänga på den lantliga looken som lär komma alldeles snart... så kan man som jag drunkna in i murarskjorte-liknande stilar med blå/vit randiga skjortor och klänningar från det holländska märket Maison Scotch. http://www.scotch-soda.com/#/home. Suck! Dessutom ganska prisvärt!

Men - jag känner fortfarande inte för att shoppa i det här läget riktigt.. men man måste ändå inse att vårkollektionerna dundrar in nu i rasande fart och vill man ha något av det som kommer får man stå ut med att hänga in det i garderoben en tid innan det är läge att använda..

Exempel på en fin lantlig-look klänning som kom ut i butikerna före jul var ju Odd Mollys pre-spring collection. Finns i 4 färgkombinationer. Om de finns kvar...

Om du inte har råd, tid eller lust att gå ut i slasket och försöka få vårkänslor genom shopping - riv ut allt du har i garderoben. Köp en modetidning du gillar som nyligen kommit ut. Titta igenom och inspireras. Plocka och lägg ihop bland dina kläder. Du hittar alltid några användbara plagg som du glömt bort. Lovar!

Hoppas veckan blir bra med mycket mode-inspiration som ger dig vardagsglädje!
/Suzanne the Denimgirl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar