fredag 27 januari 2012

Pre-Spring Inspiration 2012

Hej och hå vad tiden går! Min Bloppis gjorde ingen succé direkt och jag är verkligen ur-usel på att marknadsföra mig. De flesta av kläderna har nu hamnat hos en glad lillasyster :-). Har sålt lite och resten åker ut på tradera snart...
Men - inte hänga läpp för det. Här kommer några godingar som är först ut för i år.
Vi börjar med en ap-läcker stövlett från G-star Raw! Finns i svart och någon färg till - men den här är såå fin! Skulle dock inte våga köpa den här färgen själv - men för dig som har modet kanske? Ja se och häpna ni som var med på det tidiga 90-talet när den trubbiga tån på stövlarna kom första gången (tror jag). Och här är den igen. Faktiskt hur cool som helst. Kommer från Fifth Avenue Shoe Repair. Grrrr!


Nedan: Favoriten G-star med en blank och blå kavaj. Jag har redan för många kavajer... men om jag byter ut eller säljer någon kanske denna kan få plats hos mig?



Nedan: By Malene Birger.... som imponerar på mig med sina självklara outfits... vågar man ha lite färg så är det här supersnyggt tycker jag!


Acne kom nyligen ut med sin vår-kollektion och jag är ledsen att säga det men inte var det mycket som tilltalade mig i år. Det blir FÖR konstigt liksom och inget en vanlig människa kan bära tror jag. Hur som helst - hittade denna outfit som känns fräsch och enkel.


Hope äger just nu - och den här fina vår-rocken skulle inte sitta fel. Jag är dåligt på rockar....




Mitt favoritplagg - byxan - även här från Hope. Snygg, slapp med en ficka på sidan.... helt enkelt!


En till byxa från Hope (man skymtar skinn-top till snyggt). En mörkblå chino som ser superskön och snygg ut. Jag skulle ha andra skor - antingen pumps eller sneakers...


Sist men inte minst. Glöm inte att om du har en bra bas-garderob behöver du aldrig fundera på vad du ska ha på dig. Te x att säkra upp med en svart, snygg kostym där du kan använda byxa och kavaj separat är toppen. Till detta en vit skjorta, några t-shirts i basfärger, ett par jeans som sitter snyggt och är hela, en enkel klänning i basfärg.... typ. Låter trist? Men det löser dina våndor och du kompletterar med acessoarer vid behov.

Det var allt för nu. Återkommer snart igen! Hoppas du fick lite inspiration!

/Suz

2 kommentarer:

  1. Vilka grymt snygga skor...me want. Vilken lyckost till lilasyster du har som får så fina kläder av dig hihi, krm och ha en go kväll

    SvaraRadera
  2. Hej Gabriella - förlåt sent svar. Tack för ditt inlägg! Snart blir det tätare inlägg här när jag får lite mindre att göra på mitt jobb. Jo lillasyster blev så himla glad och jag är glad att hon har samma smak som mig ;-). Ha det så bra!
    /Suzanne

    SvaraRadera