torsdag 8 december 2011

Festinspiration från Zara....

Hallå där! Long time no see..... jo som sagt det har varit ett och annat, annat... men nu börjar det närma sig många fest- och högtidshelger så då behöver vi lite inspiration igen. Zara har lanserat en ny festkollektion "Evening" som jag tycker är superfin. Läs mer på www.zara.com.

Jag mjukstartar lite med en mysig tröja som är ett bra komplement till paljettkjolen! Snyggo-snyggo! Ett annat coolt plagg är den här jackan - också från Zara - som jag ville klämma in bland festkläderna. Vill haaa!

Nedan ett par tajta, mönstrade byxor till enkel top och kofta. Japp det gillar jag och pumpsen till!


Den här outfiten tycker jag mycket om. Paljettopp under kavaj. Snyggt och läckert på samma gång. Rota i garderoben - du har säkert något liknande :-)


Här nedan en till jättefin outfit som funkar både till fest och jobb tycker jag. Coolt med korta byxan med lite pös och rosa kavaj ovanpå en tunn blus. Högklackat gör alltid susen!


Nedan - en riktigt fin festklänning tycker jag. Läckert med svart i botten och mönster - blir rockigt med skorna till. Det här får det bli till nyår!


Här har vi en typiskt-mig-favorit med jeansskjortan under skinnjacka som bryter av mot en spetskjol. Oväntat men ack så snyggt! Den här skulle jag köra julafton ......


Fina paljettkoftan ovanpå blusen och söta kjolen till. Superfint kanske på juldagsmiddagen!



Snyggt med mönstrad blus till enklare byxor - jag har gärna detta på annandagen :-)



Sista bilden är en insmygare från Stylein. Många fina blusar, byxor och klänningar finns att hämta här - dock till ett annat pris än Zaras... www.stylein.se




Ja, nu har du några alternativ att välja mellan de kommande helgerna. Det som känns extra kul är att man kan hitta nya, fräscha festplagg för en billigare peng och att det inte alltid är H&M som har utbudet.


Lycka till! God Jul om vi inte hörs innan....




2 kommentarer:

  1. Som vanligt älskar jag dina inlägg. Du är verkligen helt suverän på detta. Jag har funderat på vad du sätter på dig på julafton då du sa: -då är det alltid klassiskt....är jeansskjorta och skinnjacka klassiskt???? Så supersnygga byxor från Stylein! Den rosa kvajoutfitten passar dig perfekt! Så snyggt!
    Ha det gott/kram

    SvaraRadera
  2. Tack vad roligt att höra :-) Svårt att hitta tiden bara...

    Ja det där med klassiskt är nog mera vad jag har på mig i verkligheten - men i mina drömmar kan det bli lite annat. Skulle vilja våga mer - får kanske testa det i år?

    Ha det så gott! Kraaam!!

    SvaraRadera