lördag 1 september 2012

Hunky Dory vann Guldknappen 2012

Hej igen! Nu är det en vecka sedan Gulknappen-galan gick av stapeln på Cirkus i Stockholm (läs mer på www.damernasvarld.se )

Det var blandade känslor först när jag fick veta att vinnaren var Hunky Dory - trodde att någon yngre, modernare designer skulle kamma hem det. Men - när jag hade tänkt efter ett par sekunder kändes det HELT RÄTT att denna designerduo (för övrigt ett par) efter 15 år i branschen fick priset.

Som jag tidigare nämnt har jag haft blandade känslor för Hunky Dory och framför allt deras luftiga, pastelliga vårkollektioner som jag inte funnit mig tillrätta i. Jag måste ändå säga (inte alls påverkad) att denna höst har de tagit ett järvare tag med att blanda stickat och mjukt med det hårda och rockiga (som jag ju gillar starkt).

Så en applåd och några av mina favoriter från kollektionen här. Ni fick några även vid förra inlägget som jag gillar. Hitta mer på www.hunkydory.se

 





Till sist - ni vet väl att MBFW (Mercedes Benz Fashion Week) i Stockholm nu är avslutad? Jag var inte där (fast jag ville) men har läst och förstått att en av spaningarna var att det inte längre råder några röda trådar eller trender mellan de olika designerna. Skönt tycker jag!

Några av mina favoriter som var med var: Whyred, Hope, Filippa K, Dagmar, Stylein, The Local Firm mfl. Läs mer på: www.mercedesbenzfashionweek.se 

Vi hörs snart igen! Den 19 september har jag och en kompis till mig Nina ett event som heter Karismakväll för Kvinnor. Temat är Karisma och hur du får bättre genomslag med rätt kläder och retoriska koder. Läs mer på: http://www.creviretorik.se/karismakvaell-foer-kvinnor

Eventet är fullbokat men om vi sköter oss - kan det bli fler tillfällen. Bilder och tips kommer att läggas ut här på bloggen :-)

Ha det gott!
Suzanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar